Uw watermeter registreert nauwkeurig hoeveel water u verbruikt. Deze kan zich bevinden in:
Dunea maakt onder andere gebruik van de volgende watermeters:
Opnemen meterstand
Heeft u een watermeter Type 1, noteert u dan alleen de cijfers in het zwarte gedeelte van het telwerk. Heeft u meerdere watermeters, dan ontvangt u voor elke meter een aparte oproep. Let dan goed op dat u de juiste stand voor de juiste watermeter noteert.
Opnemen meterstand
Heeft u een watermeter Type 2, noteert u dan alle cijfers van het telwerk.
Voor het doorgeven van uw meterstand heeft u uw opnamenummer nodig. U kunt uw meterstand doorgeven via:
Ontvangen wij geen meterstand of ontvangen wij de stand niet op tijd, dan schatten wij de meterstand. Wij doen dit op basis van uw verbruik van voorgaande jaren. Een eventueel verschil met het daadwerkelijke verbruik, verrekenen wij bij de volgende afrekening.
Allereerst gecondoleerd met het verlies van uw dierbare.
Wilt u als partner van de overledene alleen de naam wijzigen en eventueel het rekeningnummer? Stuur dan een e-mail naar klantenservice@dunea.nl.
Wilt u het contract op naam van iemand anders overzetten? Dan kunt u een nieuw contract aanvragen.
Blijft er niemand wonen op het adres van de overledene? Dan kunt u het contract voor waterlevering opzeggen. Dit kan vanaf het moment van de sleuteloverdracht. U wordt doorgestuurd naar de pagina waar u de opzegging kunt doorgeven. In geval van een overlijden doorloopt u dezelfde stappen. Let op: u heeft hiervoor de meterstand op de dag van de sleuteloverdracht en het klantnummer nodig. Het klantnummer vindt u op de contractbevestiging, facturen of via internetbankieren.
Heeft u nog vragen? Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 17.00 uur via één van de kanalen op de klantenservice pagina.