Zakelijke klanten en relaties

Aangepaste dienstverlening

Vanwege de overgang naar een nieuw systeem kunnen wij van 25 april t/m 6 mei 2025 helaas geen mutaties verwerken. 

Wat betekent dit voor u?

  • U kunt facturen later van ons verwachten dan u gewend bent.
  • Het aanvragen of beëindigen van een contract kunnen wij niet verwerken in deze periode.
  • De 'Mijn Dunea' omgeving is niet beschikbaar.
  • Handmatige betalingen worden na 6 mei verwerkt.
  • Wijzigingen van bijvoorbeeld contract- of bankgegevens verwerken wij na 6 mei.
  • Het meterstandenportaal blijft wel beschikbaar.
  • De meterstanden voor de jaarafrekening kunt u blijven doorgeven via de website, per e-mail of telefonisch. 

Contact

Wij blijven bereikbaar voor al uw vragen via onze klantenservice. We zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 08.00 - 17.00 uur op 088-3474747. U kunt ook een e-mail sturen naar zakelijk@dunea.nl. Wij nemen uw e-mail in behandeling na 6 mei. Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Zakelijke klanten

/-/media/images/zakelijk/verhuizen-klein.jpg

Waterlevering aanmelden of opzeggen

Wilt u water gebruiken in een bedrijfspand? Meestal is er al een wateraansluiting. In dat geval hoeft u alleen maar water aan te vragen bij ons. Ook kunt u uw water opzeggen.

Vraag water aan of zeg water op

/-/media/images/zakelijk/aansluiting-afbeelding-tekstblok.jpg

Aansluiting aanvragen, wijzigen of verwijderen

Geen drinkwateraansluiting aanwezig? Of wilt u deze wijzigen of verwijderen? Via www.mijnaansluiting.nl vraagt u gemakkelijk alle benodigde voorzieningen tegelijk aan.

Meer over uw aansluiting

/-/media/images/zakelijk/waterscan-893x522.png

Besparen? Minder verbruik: Waterscan

Bent u een zakelijke klant met een waterverbruik groter dan 10.000 m3? En wilt u meer inzicht in uw verbruik en welke besparingsmogelijkheden u heeft? Meld u dan nu aan voor onze Waterscan!

Meer over de Waterscan

/-/media/images/zakelijk/technische-controles-afbeelding-tekstblok.jpg

Technische controles

Als eigenaar of beheerder van een pand bent u verantwoordelijk voor uw drinkwaterinstallatie. Daarom adviseren wij altijd aanleg en onderhoud van de installatie door een loodgieter te laten doen.

Meer over technische controles

/-/media/images/zakelijk/brandblusaansluitingforweb.jpg

Sprinklers en brandblusvoorzieningen

Voor sprinklers en andere brandblusvoorzieningen geldt een aantal bijzonderheden. U kunt deze hier lezen. Een brandblusvoorziening vraagt u aan via de website www.mijnaansluiting.nl.

Meer over brandblusvoorzieningen

/-/media/images/zakelijk/karaffen-afbeelding-tekstblok.jpg

Duinwater op tafel

Ben je horecaondernemer en wil je ook kraanwater serveren in een mooie karaf? Dat kan! Vraag hier onze gratis karaffen aan.

Meer over duinwater op tafel

/-/media/images/zakelijk/brandblusvoorzieningen-afbeelding-tekstblok.jpg

WKO-boringen/ grondboringen

Aanvragen voor grondboringen zijn op te delen in twee type boringen: gesloten en open systemen. Op deze pagina vind je meer informatie over grondboringen en het aanvraagformulier.

WKO-boring aanvragen

/-/media/images/zakelijk/evenementenwater-website.jpg

Evenementenwater

Kraanwater schenken op uw evenement is duurzaam en gastvrij. Dunea maakt het u makkelijk met evenementenwater. Dit is een kant-en-klaar tappunt, tegen kostprijs geleverd op locatie.

Evenementenwater aanvragen

/-/media/images/zakelijk/openbare-tapkraan-afbeelding-tekstblok.jpg

Openbare tapkranen

Doe mee met ons tapkranenprogramma en bied de inwoners van uw gemeente extra service: gratis gezond en betrouwbaar kraanwater tappen op een centrale plek.

Meer over openbare tapkranen

Relaties

/-/media/images/zakelijk/stakeholdersnieuwsbrief-tekstblok.jpg

Stakeholdernieuwsbrief

Nieuwsbrief voor relaties over actuele beleidsthema’s die ook kansen bieden voor strategische samenwerking.

Bekijk hier de nieuwsbrieven

/-/media/images/zakelijk/defwaterbedrijvenindetoekomst.jpg

Water in de toekomst

Dunea en het hoogheemraadschap van Rijnland startten samen een onderzoek naar hoe West-Nederland eruit kan zien in 2050 en wat dat betekent voor het wonen, werken en recreëren in onze delta.

Meer over water in de toekomst

Contact

Heeft u meer dan tien contracten of een verbruik hoger dan 10.000 m³? Dan kunt u contact met ons opnemen door een e-mail te sturen naar zakelijk@dunea.nl. Is dit niet het geval? Dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice via telefoon, e-mail of social media.